czwartek, 22 grudnia 2016

Dzień 2

Dzisiaj można powiedzieć, że była powtórka rozrywki z wczoraj, czyli dość sporo odwlekania. Ale było za to więcej kodowania o ile to tak można nazwać. Myślę, że z dnia na dzień będzie coraz lepiej, ale do rzeczy.

Chciałem dzisiaj zbudować podwaliny silnika gry oraz menu. Pierwsze jako tako jest, drugiego brak. Dokończył bym to ale północ to północ i trudno było by to zaliczyć do dzisiejszego dnia. Kod który dzisiaj powstał jest w 99% zerżnięty z tego poradnika. Chciałem by miało to ręce i nogi, a gdybym chciał dojść do tego co tam jest metodą prób i błędów to stracił bym na to trochę czasu, a wolę go poświęcić na eksperymentowanie z systemem cząsteczek, kolizjami czy animacjami.
W poradniku tym tworzona jest gra z całkiem innego gatunku także przepisując kod na bieżąco go analizowałem, by odrzucić ewentualne nie potrzebne w mojej grze funkcje. Jak na razie ich nie było :). Lecz wiem, że gdy przebrnę przez silnik animacji dalej będę musiał sobie radzić sam. Co ciekawe, pomimo tego że kod przepisywałem to i tak zrobiłem w nim kilka błędów :)

Do rzeczy, które po dzisiejszym dniu widać zaliczamy okienko które wyświetla nam niebieski obrazek, po kliknięciu spacji chowa go tak jakby do szafy, pokazuje czarne tło, gdzie po naciśnięciu Esc, wyrzuca czarne tło i wyciąga z szafy obrazek. Może śmiesznie to brzmi, ale w prosty sposób tłumaczy działanie obiektu "state" powstałego dzisiaj w programie.

Screena dzisiaj żadnego nie będzie bo nie ma co pokazywać, za to jutro będzie na pewno.

Link do githuba

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz